Sledujte Design portal take na:   Facebook Facebook Twitter Twitter Delicious Delicious YouTybe YouTube Vimeo Vimeo RSS ClánkyKrátké zprávyDiskuze


 
Gymnázium Jana Nerudy v Praze

Gymnázium Jana Nerudy v Praze má nové logo

Sdílet Jedno z nejstarsích a nejprestiznejsích gymnázií v CR, Gymnázium Jana Nerudy v Praze na Malé Strane, se rozhodlo vymenit své zastaralé logo a vykrocit po ceste jednotného vizuálního stylu. Autorem ID je Tom Necas (Garcy Vizu Artist), nyní student VSUP, atleriér grafický design a vizuální komunikace. Bývalý student tohoto gymnázia zvítezil se svým návrhem na nové logo skoly ve výberovém rízení.

  • Tisková zpráva
  • 22.06.10

Gymnázium Jana Nerudy v Praze

Oficiální doprovodný text na promo návrhu ID znel:

"Znacka vzniká spojením dvou ctvercu, které symbolizují dve pracoviste GJN - Hellichova 3 a detasované pracoviste na Komenského námestí. Oba ctverce jsou propojeny, címz vzniká centrální ctverec/bod, poukazující na umístení GJN - centrum mesta. Bilingvita skoly je symbolizována rozdelením celého útvaru osou. Spojením dvou ctvercu a pulením osou pak logo vytvárí spojená písmena G-J-N."

Gymnázium Jana Nerudy v PrazeGymnázium Jana Nerudy v PrazeGymnázium Jana Nerudy v PrazeGymnázium Jana Nerudy v Praze

Garcyho jsem pozádal, aby k logu a vizuálnímu stylu rekl neco více:

"Cílem nebylo vytvorit jen jakousi znacku, kterých najdeme vsude tucty, ale celý jednotný styl s dalsím vyuzitím loga - mnozství variant, jeho skládání do mozaik, tapet, vzorku, aplikace do map, na predmety v mnoha variacích, ne tuctove jako u vetsiny manuálu a v neposlední rade i snadná identifikace, jednoduchost, originalita a zamapatovatelnost - to byl hlavní cíl - tohle se ale dá ríct snad ke kazdé vázne myslené práci.

Tento projekt vzbudil vásnivou diskusi na pude skoly, za coz jsem rád, protoze kdyby se to líbilo vsem, tak jsem nekde udelal chybu. Logo nemelo plnit rádoby moderní trendy znacek s odlesky, prechody a být komercní grafikou, ale vymykat se svou jednoduchostí, odkazem na historii jednoduchými geometrickými tvary a pritom vypadat moderne, aby skole padlo presne na míru a bylo trvanlivé a nadcasové i za nekolik let.

Hlavním cílem ale bylo pomoci GJN vystoupit z rady naprosto podprumerných ID ostatních stredních skol a gymnázií, posunout jej k modernímu vizuálnímu stylu, címz se skola od ostatních výrazne ozvlástní a stane se jakýmsi pionýrem nových ID skol."

Dále Garcy definuje slození ID...

"Dominantní prvek celého ID je ctverec. I na tiskovinách, které nemají primárne ctvercový tvar, je vzdy nejakým zpusobem ctverce dosazeno - symboly pro prehnutí, prilození dalsí vizitky, odstrihnutí apod. Celé ID je pak postaveno na prvku ctvercových modulu, jako tomu bylo napr. u loga eu2009.cz.

Prakticky kdekoliv lze pracovat s dekorem slozeným z loga - na tasky, papíry, obálky, CD, tapety apod. Pracuje se jak se samotnou znackou, tak názvem, nebo rokem zalození, GPS souradnicemi apod., variant je neomezene."

Gymnázium Jana Nerudy v Praze

Gymnázium Jana Nerudy v Praze

Web

Vedle loga byla v rámci grafického manuálu vytvorena i grafická stránka nového webu, vcetne nové navigace a systému - na webu se podílel také extrémne talentovaný programátor z mého týmu - Vojta Kinkor. Má pevne usazené menu v roletách, které lze libovolne otevírat, i zavírat pro rychlou navigaci, slouzí i jako mapa webu a na pozadí se pak mení jak fotografie, tak patterny/dekory slozené ze znacky.

Gymnázium Jana Nerudy v Praze

Vizitky

Vizitky pracují na principu mozaiky. Lze je k sobe prikládat nekolika zpusoby a muzeme vytvorit jak logo, tak nekonecnou mozaiku, zduraznující, ze jednotliví zamestanci jsou jednotlivými clánky celku. Pri slození prední a zadní strany navíc získáme i rok zalození skoly a její GPS souradnice. Nechybí symboly pro prehnutí na ctvercový formát s mozností odtrhnutí adresy skoly z kraje vizitky

Gymnázium Jana Nerudy v Praze

Obálky a hlavickový papír

Odtrhávací línií u obálky A5 je oddelena adresa a logo skoly, po odrthnutí znovu vznikne z obálky ctverec. U obálky 210x100mm se zaslo jeste dál, jsou na ní vyznaceny segmenty loga - dva ctverce s prázdným vnitrkem, pro vystrihnutí ci vytrhnutí, a z obálky si tak kazdý muze doma vyrobit samotné logo skoly. Obálku lze také prilozit k hlavickovému papíru a získáme dalsí znacku s informacemi.

 

Co ríkáte na nový vizuální styl vy? Líbí se vám?

Dalsí informace: Garcy Vizu Artist weby: www.garcy.net a www.zmen.se

Prectete si dalsí clánky v rubrice:
Loga

Tisková zpráva

Anketa

Líbí se vám nové logo?

Ano 40,15% 40%

Ne 59,85% 60%

celkem 269 hlasu

Fefone

 | 26. srpen. 2010, 18.08

On na GJN nekdo umrel? Podle novych stranek to vypada nejmene na dve sestry


Jirka D., C. B., 25

 | 07. cervenec. 2010, 11.04

Predstavte si subtilní, brejlatou, desetiletou holcicku. Baví jí cizí jazyky a hudba a proto jí rodice prihlásili na GJN. Je 22. duben a ona vchází s trémou do budovy skoly, aby zkusila udelat prijímacky. Vedle vchodových dverí zaznamená logo.

Jaký pocity to v ní vyvolá?


Endemitwork.com

 | 07. cervenec. 2010, 07.00

to Lukas Veverka

Zdravim
Mimo to urcite neni, protoze ty dve budovy to gymnazium ma, ale dovedl bych si predstavit dulezitejsi benefit, kterej bude fungovat lepe. Nejakou zkratku, ktera fakt vyjadri neco o vzdelani a urovni te skoly a ne jenom o prostoru ve kterem to uceni probiha.
Ale z pohledu veci ktere jsem tady uz psal drive me tohle prijde jako detail...
On clovek primarne ani z toho nechyti, ze to znamena dve budovy. A jestli to ma nebo nema chytit? Muj nazor je ten, ze by aspon trochu mel :)


Lukás Veverka | www.parasite.cz

 | 06. cervenec. 2010, 22.07

:) Endemit a ten druhej: No v prípade ze ty dve budovy mají své funkce, a sice obory ktere se na nich uci, me to jako nenapadny odkaz rozhodne neprijde mimo. Neni to nic co by primarne mel divak ucist. A ani to neni nutne. Ale mimo to rozhodne neni.


Endemit work

 | 06. cervenec. 2010, 15.17

To Jirka Dvorák:

Zdravim
Ano s prispevkem z rozhovoru, vytvorit jedinecny svet, originalni praci, ve ktere se clovek snadno orientuje, která funguje uplne souhlasim. V drivejsich prispevcich jsem psal prakticky to same.
Ono v tom vasem prikopirovanem prispevku je dále jenom popsano co vlastne pri vymysleni loga probiha grafikovi v hlave, ale nekdo si muze delat moodboard a nekdo nemusi. Logicky clovek hleda cestu a smer a styl jak to udelat, aby mu potom logo v celku fungovalo.
A celkove bych logo tak nepodcenoval, ono je ve finale videt nejvic...castokrat je to prvni a jedina vec kterou vidite, proto asi ten humbuk okolo loga :) A proto jak rikate, me ty "tresnicky na dortu" prijdou docela dulezity :)

Na druhou stranu corporate se da udelat i bez loga... coz me prijde taky zabavny..

http://www.najbrt.cz/cs/prace/firemni-styl/mario-wild-flowers/

Ohledne benefitu skoly, ktere bych se snazil prodat s vama uplne souhlasim. Dve budovy asi opravdu mit vliv na vzdelani studenta nebudou.


Jirka D.

 | 05. cervenec. 2010, 13.57

...myslim, ze potenciálnímu uchazeci nebo rodici je jedno, ze skola má dve pracoviste. On chce ze znacky cejtit, ze skola je otevrená, prostredí tvorivý, ucitelé fundovaný. A to z týhle znacky necejtim.

Pro autora tohle asi nebude príjemný ctení, ale me o reklame baví premejslet a myslim, ze to (+ rozhovor) muze bejt prínosný.

At se darí:-), to je jasný.


Jirka D.

 | 05. cervenec. 2010, 13.46

...myslim, ze potenciálnímu uchazeci nebo rodici je jedno, ze skola má dve pracoviste. On chce ze znacky cejtit, ze skola je friendly, otevrená, prostredí tvorivý, ucitelé fundovaný. A to z týhle znacky necejtim.

At se darí:-), to je jasný.


Jirka Dvorák

 | 05. cervenec. 2010, 13.40

To Endemit:
Já myslim, ze dostávání vtipu do loga je spís taková tresnicka.
Hlavní vec, kterou si po trech letech studia reklamní grafiky a dvou letech praxe zacínám uvedomovat, je tohle:

Úryvek z rozhovoru se Zdenkem Hejdou: "Zákazníkovi je nutno nabídnout jedinecný svet, ve kterém se bude predevsím snadno orientovat, a na jehoz základech muzeme pak stavet dalsí marketingovou komunikaci. Suma sumárum logo je jen jednou malou cástí celého sveta znacky. Proto také nechápu souteze na logo, kde se pozaduje jen návrh loga a az v dalsích kolech návrh dalsích materiálu a pouzití loga. Já pracuji presne opacne nejprve si udelám resersi konkurence, pak vytvorím obrázek sveta, ve kterém znacka existuje nebo má existovat, prípadne vytvorím moodboard z obrázku. Tento nový svet vybarvím barvami, pokracuji typografi í, zkousím grafi cké tvary. O logo pak vetsinou zakopnu behem této cesty."

http://www.greydigital.cz/cs-CZ/uvodni-stranka.html?f=1&typy=18,17,font-rozhovor-zdenek-hejda.html

...koncepcní myslení, který mnohdy, práve treba u studentu, neni. Tady u GJN je koncept vychytanej technicky, ale ideove podle me moc ne.

Zdar, J.


INVESTIGATOR

 | 03. cervenec. 2010, 03.39

Milý Garcy Vizu Artisto, vytáhni to péro z prdele Radka Kouckého, HNED!


Pavel

 | 01. cervenec. 2010, 22.56

Smesná krecovitá snaha o tzv. progresivní design, který je ale snuskou jiz omletých resení - anebo je v ére NTK kazdé logo s GPS souradnicemi automaticky moderní? A aby nikdo nepochyboval, dáme si do nicku slovo artist. Jenze design není umení, milej zlatej Garcy.


Filip

 | 25. cerven. 2010, 12.58

Aspon ze tak, ted uz muzu v klidu spát. Myslel jsem, ze takhle jim to bude viset nade dverma.


Garcy Vizu

mailme@garcy.net | 25. cerven. 2010, 12.44

filip: rozpaly jsou davno opraveny, tady je jeste starsi verze loga.


Filip

 | 25. cerven. 2010, 12.17

Milý Garcy Vizu Artisto, oprav ten rozpal, HNED ! Jak muze taková chyba u grafika nebo u poroty vubec projít ? Tipoval bych to na absenci vzdelání v oboru. Ne vázne, budoucí student vsup, chvályhodné, a co más doted ? Doufám ze v porote mel hlavní slovo aspon ucitel výtvarky. Pak se treba stane, ze v novinách poletují eska a podobne. A kdyz uz se na to upozorní: "ne, mi to proste neopravíme, my máme svou hlavu". Kdyz není tím odborným sítem pri výberu návrhu porota, mohlo by jím být aspon vzdelání úcastníku souteze. A jestli tomu tak tady, nebo i jinde, bylo, pak uz nevím.


Crazypig

gaba.e@seznam.cz | 25. cerven. 2010, 10.59

Na gjn studuji, a jsem za tohle logo moc ráda, protoze kdyby vyhrál nedej boze nekterý z ostatních návrhu, hodne bych se stydela... Sice by mohly iniciály více vynikat, ale jinak je to príjemné a jednoduché logo. Nejvíc se tesím na nový web, protoze ten soucasný je silne nereprezentativní...


Disgrafik

 | 24. cerven. 2010, 17.08

mi na tom nejvíc udivuje fakt, ze se vubec o podobném logu publikuje takovýhle clánek..


David Kolcava

david.kolcava@seznam.cz | 24. cerven. 2010, 03.21

Nechci se vyjadrovat k CID, myslím, ze celkove to myslenku má. Vím, ze dnesním trendem je psát vse malým písmem, sám jsem to jiz pouzil, ale u velikána Jana Nerudy mi to prijde trochu prasárna.


Radek Koucky

 | 23. cerven. 2010, 22.16

ano je to blbe, nastupuje tam az v zárí, takze budoucí student


vsup

 | 23. cerven. 2010, 20.56

Autor znacky Tomás Necas není studentem VSUP!


ENDEMIT WORK

 | 23. cerven. 2010, 17.41

miluj92.cz

No problem je, ze az po precteni konceptu...


ENDEMITWORK.COM

 | 23. cerven. 2010, 17.38

predchozi prispevek je ode me :)


ENDEMITWORK.COM

 | 23. cerven. 2010, 17.37

to: Radek Koucky

To samozrejme dané neni a tak je to dobre.
Neni to strach ani prizemnost. Jenom po druhe rikam, ze CID se da udelat odvazne a inovativne, ale zaroven bych z nej mel citit charakter subjektu pro ktery to delam. A to z této realizace necitim. Stereotyp by se mel porusovat, ale zaroven by to melo fungovat.
Pokud treba vysazim svatebni oznameni svabachem, tak jsem asi taky porusil a taky i odvazne stereotyp ale troufam si rict, ze se vetsine lidem libit nebude.
A o zadnem pranyrovani nemuze byt rec to bych se ohradil. Pouze koment ve vsí slusnosti :)

Ohledne loga jen par odkazu pro lepsi pochopeni co mam na mysli. Kdyz se to do loga podari dostat tak je to radost :) Je tam proste nejaký vtip, ktery bavi a vypovida o tom ceho se to logo tyka.

http://logooftheday.com/2009-06-18-lochness/

http://logooftheday.com/2009-11-07-butterfly/

http://logooftheday.com/2009-09-22-michael-jackson/

http://logooftheday.com/2009-07-27-swan-songs/


 | 23. cerven. 2010, 17.36

to: Radek Koucky

To samozrejme dané neni a tak je to dobre.
Neni to strach ani prizemnost. Jenom po druhe rikam, ze CID se da udelat odvazne a inovativne, ale zaroven bych z nej mel citit charakter subjektu pro ktery to delam. A to z této realizace necitim. Stereotyp by se mel porusovat, ale zaroven by to melo fungovat.
Pokud treba vysazim svatebni oznameni svabachem, tak jsem asi taky porusil a taky i odvazne stereotyp ale troufam si rict, ze se vetsine lidem libit nebude.
A o zadnem pranyrovani nemuze byt rec to bych se ohradil. Pouze koment ve vsí slusnosti :)

Ohledne loga jen par odkazu pro lepsi pochopeni co mam na mysli. Kdyz se to do loga podari dostat tak je to radost :) Je tam proste nejaký vtip, ktery bavi a vypovida o tom ceho se to logo tyka.

http://logooftheday.com/2009-06-18-lochness/

http://logooftheday.com/2009-11-07-butterfly/

http://logooftheday.com/2009-09-22-michael-jackson/

http://logooftheday.com/2009-07-27-swan-songs/


Radek Koucky

 | 23. cerven. 2010, 17.19

Garcy zkrátka delá takové veci, jaké nekterí zde prispívající nikdy nepoberou!!
jen pockejte za nejaký cas, co z neho bude!


miluj92.cz

 | 23. cerven. 2010, 17.10

Prál bych si, aby vznikalo podobných prací více

Tenhle projekt má perfektní myslenku, ze které logo prakticky vychází! A která zobrazuje veskeré principy gymplu tak jak je Garcy zpracoval. Není to "universální logo" které se dá pouzít i treba nekde jinde.

Není tedy mozné, aby si po predctení konceptu k tomuto logu co tu je nekdo myslel, ze by se logo hodilo treba k Chemickým laboratorím Praha!!!

Kdyz jsem logo poprvé videl, napadlo me hned nekolik souvislostí s tímto gymplem, které by logo mohlo obsahovat. Udelalo me radost, kdyz jsem je následne v popisu nasel. Je fajn ze si pod tímto logem muzu predstavit i více vecíat uz je autor zamýslel ci ne, tím se otevírá dalsí dialog mezi logem a subjektivním vnímáním diváka. Tím se vlastne otevírá dalsí prostor vnímání loga. Myslím si ze je to cesta, kterou by se mel GD ubírat


Radek Koucky

 | 23. cerven. 2010, 16.24

spís mi reknete - copak je nekde dané, co pro gympl muze být a co ne? Jsou to vsechno stereotypy. Nevím, proc se porád rídit tím, co pro nekoho muze být a pro nekoho ne. Ze nekdo hned prohlásí, ze se to ke gymplu nehodí. To je pro me jen dukaz toho strachu a prízemnosti. Jen málo lidí se snazí to nejak porusit a jsou kvuli tomu ve vetsine prípadu pranýrováni.. ale cas ukáze, jak to bude. Podle me ukáze, ze tohle gympl mít muze i treba za 20 let.
Ke znacce jsem jen ríkal ze na první pohled neco pripomínajicí nemusí být dobrá.. tady to vytvárí jak nejaký obraz, logo, tak má dalsí význam a myslím, ze vsichni, co to vidí, si to pamatují - to vetsina znacek nemá - za hodinu co jsme je videli, je zapomeneme


david

 | 23. cerven. 2010, 15.16

Tohle na gympl? A jak udelají vývesný erb? No vím jak ho udelají ale uz vidím jak bude ve skutecnosti vypadat. Myslím ze tohle se ke gymplu fakt vubec ale vubec nehodi


ENDEMIT WORK.COM

 | 23. cerven. 2010, 11.23

Myslim ze tendence vymanit se z klasickeho prumerneho spektra designu je rozhodne v poradku.
O tomto CID si nemyslim ze je nejak prehnane moderni nebo extravagantni. Jenom si myslim ze stylove se to na gymnazium nehodi.
Kdybych tu znacku podepsal treba / Chemické laboratore Praha / tak mi to docela funguje :)
Pusobi to fakt technicky coz je treba super u CID Narodni technické knihovny. CID muze byt moderni a jiny nez ostani coz je paradni, ale taky muze byt zároven udelaný tak, aby se stylove hodil k subjektu pro který je vytvoren.
Ohledne pochopitelnosti znacky atd...Ja osobne mam rad znacky do kterych se podari dostat vtip, neco navic co clovek hned chytí a co vypovida neco o veci pro kterou je navrzena a pritom je to stale znacka a ne polopaticky obrázek. Mam rad znacky, které nepotrebují dlouhou legendu o tom, jak jsem to myslel.
No nic...nejsem odbornik pres CID a cas urcite ukaze jak to bude fungovat. Rozhodne nechci nic programove hanit, snazim se jen o vecny koment v diskuzi. Ta prace co je za tim, je na tom videt. Stylove je to pro me ale nestastne zacileny.


Radek Koucky

radek.koucky@centrum.cz | 23. cerven. 2010, 09.41

tahle diskuse je suprová, myslím, ze je to styl, jaký by si Garcy prál :-)
jsem prekvapen z toho ze i lidé, kterí jiz mají v grafice neco za sebou písí takové veci, jako ze tomu na první pohled nerozumí apod.
je to hodne silné a jiné logo a jiz od prvního pohledu si jej doted pamatuji. Je tak jednoduchá a pritom lidé nadávají, ze je moc moderní = to mi prijde úzasné - asi plní úcel.
web je suprový, videl jsem i vetsí náhled a funkcnost, hodne me to baví.
Já jsem rád, ze se povede, aby taková loga byla skutecne vybrána a vyhrála... víc takových...


Jiri

 | 22. cerven. 2010, 20.25

znacky, ktere clovek chape na prvni pohled jsou spatne znacky - dokazuji to svetove znama loga.
a znacky, kde si clovek muze domyslet svuj vyznam, jsou zase uzasne znacky.
libi se mi ta stridma geometricnost. A take jasna zapamatovatelnost! Pro mne je to krok z rady a to tim spravnym smerem. Bez takovych znacek a odvaznych pokusu se bude grafika v CR stale koupat ve-vite-cem.


Rejpal

 | 22. cerven. 2010, 19.04

Pripomíná vám to stejnou vec jako me?


RostislavBlaha

Rostislav@RostislavBlaha.cz | 22. cerven. 2010, 16.42

Nekteré aplikace jsou zajímavé, ale celkový dojem je spatný. To, ze rozpaly jsou tragické musí videt i slepý. Ani pri nejlepsí snaze nevidím slibované iniciály. Celý systém s GPS souradnicemi a letopocty mi az moc pripomíná identitu NTK viz. http://www.laboratory.cz/projects/863-ntk-loga


Endemit work

 | 22. cerven. 2010, 14.49

Logo me moc nebere. Bez sloziteho vysvetlovani bych nepobral o co jde. Font a znacka dohromady pusobi jako na technickou univerzitu, fabriku nebo neco podobneho.
Znacka na me nepusobi prijemne na pohled, coz je ale subjektivni. Muzu si taky pod ni predstavit plno veci a proto je nutne ji v textu slozite vysvetlovat a oduvodnovat.
Web se mi vizualne libi moc, ale podstatna vec je funkcnost, coz je z male miniatury tezko poznat.
Ale opet stylove pripomina nejakou technickou instituci. Ale vizualne me bavi.
Znacka samotna se urcite nejakym zpusobem vymezuje oproti ostatnim, ale otazka je jestli spravnym smerem. Rozhodne je ale videt, ze je za tim spousta prace.


tesiltouch

tesiltouch@seznam.cz | 22. cerven. 2010, 14.38

v tom prípade jí poslete do televize - je bezesporu geniální


jakub

 | 22. cerven. 2010, 14.36

Chvalim odvazny pristup (a to i poroty). Co mi ale hodne vadi je mizerny kerning v logu


Pavel Stencl

pavel@stencl.biz | 22. cerven. 2010, 14.18

Ted me tak napadlo, ze resení toho loga je pro skolu nestastné. Známe stredoskoláky. Vsadím se, ze podle toho loga uz dávno prejmenovali skolu... Dosti neslusne, abych byl slusný :-D


Pavel Stencl

pavel@stencl.biz | 22. cerven. 2010, 14.14

Pavel: Znacku spolecnosti Nike by zvládla také, rekl bych a pritom je to jeden z nejslavnejsích logotypu na svete. Otázkou je, jestli by jí to napadlo. Nezálezí na tom jak jednoduché logo je, hlavne aby splnovalo vsechny atributy loga. Coz v tomto prípade si myslím splnilo.


Pavel

 | 22. cerven. 2010, 13.52

tak tohle by zvladla i moje trileta dcera!!


Pridejte Vás názor


Anketa

Pruzkum ctenáru Design portálu: Jste muz nebo zena?

Muz 54,77% 55%

Zena 45,23% 45%

celkem 451 hlasu

 


 
Add to Google
 
Pridej na Seznam
 
Pridej na Seznam