Bienále grafického designu Brno 2010 s novou identitou
Prístí rok se v Brne opet muzeme tesit na Bienále grafického designu, které se bude konat od 22. cervna a potrvá do 24. ríjna. Hlavním tématem bude plakát, firemní, informacní a reklamní grafika a pokud byste meli zájem na Bienále prezentovat svoje práce, pak máte moznost do konce roku poslat prihlásku. Dalsí zajímavou vecí, týkající se Bienále, je nová vizuální identita od Adama Machácka, kterou vám v clánku alespon krátce predstavíme a zároven pripomeneme jak vypadal minulý rocník.
Bienále Brno bylo zalozeno roku 1963 a je tudíz nejstarsí cyklickou prehlídkou grafického designu na svete. Pravidelne se na nem strídají dve témata. V poradí 24. rocník je venován plakátu, firemní, informacní a reklamní grafice, v roce 2012 se bienále zamerí na grafický design a písmo v knihách, casopisech, novinách a digitálních médiích.
Vedle soutezní prehlídky je soucástí Bienále Brno odborné sympozium a rada doprovodných výstav, díky nimz se Brno vzdy na ctyri mesíce stane centrem aktuálního grafického designu.
Autorem nového vizuálního stylu je Adam Machácek, který svuj návrh popisuje takto: „Zvolili jsme typ plakátu, který vzniká postupne a reflektuje prubeh Bienále Brno. První vrstva je vytistená v ríjnu 2009 cervene a je výzvou k úcasti. Dalsí vrstvy budou postupem casu pretiskovat ty predeslé a plakát bude pouzit jako pozvánka, prebal katalogu, diplom a nakonec, v ríjnu 2010, jako potvrzení o úcasti."
Resení je to urcite originální a bude zajímavé sledovat jak bude tento styl v ulicích Brna vnímán nejen návstevníky Bienále, ale i ostatními.
Aktualizováno 27. 11. 2009: Na zádost Adama Machácka jsme z clánku odstranili náhledy na dalsí verze plakátu, protoze se jednalo o neverejné pracovní skicy.

Za pripomenutí urcite stojí i vizuální styl minulého Bienále z roku 2008 od Petra Stepána ze studia Najbrt o kterém jsme na Design portále psali jiz dríve.





Na Design portále najdete i nekolik fotografií z prubehu minulého Bienále. Príhlásku pak naleznete na stránkách Moravské galerie.
Jak se nový vizuální styl Bienále líbí vám?
Prectete si dalsí clánky v rubrice:
Loga
Autor clánku:
Martin Kalda
Pametník
| 28. prosinec. 2009, 21.16
Lukási, ze si neco neumís vysvetlit, je tvuj problém. Ze neco nevidís nebo neznás, jeste neznamená, ze to neexistuje nebo nemuze existovat. Tanecky kolem Bienale Brno jsou jiz starsího data. Vysachování p. J. Rajlicha ml. a pokusy prevést Bienale Brno do Prahy patrí k tomuto folkloru také, pamatujes?
Zcela souhlas s BB, bud soutez nebo místo v porote.
Lukás Veverka | www.parasite.cz
| 15. prosinec. 2009, 08.15
Asi se tu budeme smát nakonec vsichni. A je smutné, ze z anonymní pozice volás po zastavení korupce. Jedno souvisí s druhým víc nez se ti zdá. Hele, já kritizuji casto levo nebo pravo, nebojím se jít do konfrontace. O bienale jsem presvedcenej ze je v porádku.
Vzdyt více nez polovina lidí z komise kazdého bienale je z ciziny, tak co to tu plácás o kaprících.
Kdyby jsi cetl celou diskuzi, vedel by jsi, ze jsem soutez o nejkrásnejsí knihu sám zminoval jako príklad té konflitkní zálezitosti.
Me proste opravdu fascinuje, jak muze nekdo videt zrovna v Bienalé neco korupcního v tomhle smyslu co se tu objevuje. Je to kokteil závisti s osobními mindráky. Jinak si to neumím vysvetlit.
BB
| 10. prosinec. 2009, 01.37
Lukási musim se smát, uz se tesím az si Babka potrese svojí pravou se svojí levou a sám si povesí medaili Bienále sobe. K té delikátní situaci by nemuselo dojít, bud soutez nebo kreslo predsedy. Jenze jsme v Cesku, vís?Vzdyt je to jak za komousu, snad není nenahraditelnej. Proc by nemoh bejt predsedou bienále treba Filip Blazek?Myslím, ze toho pro obor delá Xkrát víc nez vsichni co tam predsedovali dohromady. Je tu dost aktivních jedincu, jenom se nekomu nehodej a není zájem nikoho novýho poustet mezi particku, kapríku je málo.
Projdi si poroty nejen Bienále, ale i poroty Nej knihy, souteze na loga atd. a zjistís, ze se jedná o asi 15 lidí, kterí se moc dobre znají, sedí spolu v TDC. Dalsí jsou jejich záci nebo spolupracovníci ze studia. Celkem slusnej kartel.
Jen slepej to nevidí. Bohuzel je nase spolecnost zkorumpovaná ve vsech oborech.
Jednou budem dál, snad se toho dozijem.
Lukás Veverka | www.parasite.cz
| 30. listopad. 2009, 23.37
A pro ten vás porádek:
600 prihlásených autoru vcetne mnoha excelentních se nerovná 600 "exceletních" prihlásených prací
Zavadejici hry se slovicky jsou myslim ponekud podivné.
Lukás Veverka | www.parasite.cz
| 30. listopad. 2009, 23.33
:D Musím se Evo smát.
To, ze v roce 2004 dostal Adam cenu a proto byl v roce 2006 ve výberové porote je logické to snad uznáte.
Letos není ve výberové porote ani Adam Machácek ani Petr Babák. Petr Babák je predsedou mezinárodní poroty, která bude díla hodnotit. Takze jestli jste mela pocit, ze vás minule vyradilo tajemné spolecenství dvou osob z osmi clené poroty tak letos tam figurovat nebudou. Tak hurá do toho.
Nicméne letos zde dojde k velmi delikátní situaci. Vizuální styl technické národní knihovny v praze je dle mého jedním z nejlepsích vizuálu zrealizovaných v CR v posledních letech. Vubec bych se nedivil, kdyby dostal nejakou cenu, ovsem samozrejmne se strhne vlna protestu protoze autorem je Babák = predseda poroty.
Eva
| 30. listopad. 2009, 22.05
Z cehoz plyne:
z 600 "exceletních" prihlásených prací do omezeného postu 50 prací vybrali porotci Adam Machácek a Petr Babák (opet letos v porote) své vlastní práce.
Bohuzel ten kdo nemá presné informace je Lukás Vondrácek, ale to nevadí, jen tak pro porádek :)
Eva
| 30. listopad. 2009, 21.59
Lukási, trochu mi vrtalo hlavou, co tady psal Michal, tak jsem taky trochu googlovala, protoze v roce 2006 jsem rovnez Bienale obesílala. Zde je výsledek:
www.sbb-bienalebrno.cz/zpravy25.pdf. Citace: "Výberová porota 22. BB se sesla v únoru 06. V porote byli Petr Babák (predseda), Petr Knobloch, Adam Machácek, Babeta Ondrová, Marek Pokorný, Michal Richtr a zahranicní clen poroty Jacek Mrowczyk (PL). Jury si podle tiskové zprávy stanovila kritérium progresivnosti prací (které ovsem v podmínkách úcasti není vyjádreno), a tak na Bienále postoupilo jenom cca 50 jmen. Jeden z clenu poroty nám rekl, ze jury vyradila na 600 prihlásených autoru vcetne mnoha „excelentních“. Konec citace oficiálního listu bienále 2006.
A dále: http://www.moravska-galerie.cz/cs/bienale/22-mezinarodni-bienale-grafickeho-designu-brno-2006/seznam-ucastniku/machacek-adam/
http://www.moravska-galerie.cz/cs/bienale/22-mezinarodni-bienale-grafickeho-designu-brno-2006/seznam-ucastniku/babak-petr-laborator/
Martin Pecina
| 30. listopad. 2009, 16.03
Já bych navrhoval, aby clen poroty nesmel v daný rok soutezit. Zkrátka aby nemel povoleno prihlásit práce, které sám delal nebo se na nich podílel. Dostatecným ocenením pro porotce je prece uz samotná úcast v jury. To mi prijde jako fér resení.
Lukás Veverka / www.parasite.cz
| 30. listopad. 2009, 15.33
Martine ale ja jsem nepsal nic o typodesign clubu jako takovym, psal jsem ze v roce 2004 ziskal adam machacek na bienale cenu typodesign clubu. To bylo cele.
Jinak co treba ty ceny v oblasti knizní grafiky, viz tvuj blog atd. Tam to prece probíhá taky tak. Nemeli by ty ceny tedy vubec udelovat? To by kazdorocne nebyli hlavni ceny udeleny.
Martin Pecina
martin@typomil.com | 30. listopad. 2009, 13.47
Lukási, zrovna cenu TypoDesignClubu bych tady radeji moc nepropagoval. TypoDesignClub je nepruhledné sdruzení kamarádu, které nevyvíjí zádnou cinnost krome toho, ze propaguje sebe sama. Za trináct let existence vydali pet rocenek (sebepropagace) a rozdali nekolik cen (sebepropagace). Stací se totiz podívat na Wikipedii a malicko guglovat, abychom zjistili, komu TypoDesignClub ceny udeluje:
1997 Klára Kvízová (clen TDC)
1998 Robert V. Novák (clen TDC)
1998 Clara Istlerová (clen TDC)
1999 Alan Záruba (clen TDC)
2000 + 2004 Zdenek Ziegler (clen TDC)
2001 + 2009 Petr Babák (clen TDC)
2003 Tomás Machek (clen TDC)
2005 Zuzana Lednická (clen TDC)
a tak dále...
Já netvrdím, ze práce, které cenu dostaly, si zádnou cenu nezaslouzí. Ale prijde mi absurdní, aby lidé dávali ceny sami sobe. Toto je jiný prípad nez porota Bienále v Bienále je skutecne odborná a jiste objektivní mezinárodní porota, kde Cesi tvorí jen malou cást. Ale TypoDesignClub je soukromé sdruzení vzájemne propojených lidí. Pokud chce udelovat nejakou cenu, má prijmout klauzuli, ze svým clenum ji dávat nebude. Pokud shledá, ze si cenu ten který rok nikdo jiný nezaslouzí, tak at tu cenu zkrátka neudeluje.
Lukás Veverka / www.parasite.cz
| 30. listopad. 2009, 00.06
A dám jeste jeden príklad. Promax BDA soutez mezinárodní kde se udíli ceny za televizní grafiku. Kazdý rok je v porote nekdo z agentury RedBee Media, a kazdý rok vyhraje agentura RedBee media nejvíce cen a kazdý rok RedBee media je jedním z hlavních sponzoru souteze.
A zeptejte se koho chcete, ale neexistuje zde zádné podezrení ze by to byla z jejich strany malá domu. Za prvé nejsou v porote sami. Rozhoduje vzdy více lidí. A za druhé: Oni jsou opravdu nejlepsí v oblasti MotionDesignu v Evrope. Tak by jen kvuli tomu, ze jsou spolu organizátory této souteze se meli automaticky vyloucit s moznosti soutezit v ní?
To me proste hlava nebere. Vzdyt to by vyhrávali ceny za nejlepsí motion design práce, které stoprocentne nejlepsí nejsou. A podone je to s temi nekolika málo osobnosti ceského designu v tomto prípade.
Lukás Veverka / www.parasite.cz
| 29. listopad. 2009, 23.52
Nemyslím si ze bych mel být zrovna já clenem komise nebo porotcem. Na to se opravdu necítím. Ale dekuji :). No, ale ted vázne:
Machácek Adam vyhrál v roce 2004 cenu typodesign club na bienále a v roce 2006 byl clenem výberové komise. Coz je presne ten príklad o kterém jsem mluvil. V roce 2008 pak mel vystavené práce a ve výberové ani jiné porote nefiguroval.
Príjde me proste jen nefér se obouvat nepodlozene a anonymne do lidí, kterí pro nás obor neco delají. To je celé. Klidne zkusme dalsí jméno. Muzeme si to projít jméno po jménu. Co se pana Najbrta týká, jakozto clen predstavenstva se cas od casu objeví v porote.
Já jsem si prosel ty seznamy, výsledky a vystavovatelé. A myslím ze dost ten obor sleduji, a nic me netrklo výrazne do ocí, ze bych si rikal jezís proc tam vybrali tuhle nebo tuhle práci. Vetsinou me ten výber a ocenení prislo adekvátní. Rozhodne nemám pocit ze by z té souteze lezli neadekvátní výsledky. To je celé.
Michal
| 29. listopad. 2009, 21.31
Pane Veverko, tykáte mi, tak budu také tykat. Bohuzel nemás pravdu v tom, ze ti, co sedí v porote bienále nebo v jiných komisích kolem nej, tam sedí vzdy kvuli tomu, ze predeslý rocník neco vyhráli. Jestli me pamet nesálí, tak se to stalo v prípade pana Najbrta, který kdysi v devadesátých letech vyhrál Grand Prix a od té doby figuruje témer vzdy v nejaké strukture Bienále. Pan Machácek myslím nikdy nic na Bienale nevyhrál, sedel tusím pred 4 roky v porote a nyní delá letosní vizual a tak bychom mohli pokracovat. Nechme ale uz toho, protoze to se netýká diskuze nad vizuálem, ale v tom más pravdu, "magorskými" pomery v celé nasí zemi. Tecka.
Michal
| 29. listopad. 2009, 21.16
Pane Veverko, vás i vasí práce si uprímne vázím. Na rozdíl od pánu z poroty, vy uz jste pravidelne na diskuzních forech kolem grafického designu. Zrovna vás bych rád v organizaci na bienale videl. To, ze tam nejste je výrazem toho, ze ani porota, ani vizual bienale není výsledkem pruhledné souteze, ale dohodou nekolika lidí mezi sebou. Které jmenoval kdo ? Profesní organizace, nejaká vysoká umelecká skola, nezávislí novinári z oboru ? Podle jasných stanov ? To bohuzel ne. Diskuzní fora jsou dle mého názoru jedinou mozností skutecne demokratické reakce na danný problém. Kritika není jen chvála na kamaráda (viz oficiální katalogy, výstavy apod.). Pokud by jste si prosel vsechny komise a nejen porotu, zjistil by jste, ze skutecne tech 5 nebo 6 jmen z CR vzdy figuruje v nejaké bienálové komisi. Kdyz ne v porote, tak v organizacním výboru nebo mezi vystavovateli. A kdyz ne prímo oni, tak spolecníci z jejich studia. O výberu vystavených plakátu ani nemluve. Vy preci nebudete urcite hájit fakt, ze je správné kdyz si porotci k vystavení vyberou ze stovek prihlásených vecí své vlastní projekty. "Odkud brát mezi sebou novou krev" ? Neznám jiný objektivnejsí zpusob nez rovnou soutezí zverejnenou napr. na vasich stránkách (jak to zásluzne deláte). Presne tak, jak je napr. organizován filmový festival u nás v Uherském Hradisti. Vynikající design posledních rocníku není výsledkem prímého oslovení kámose, ale souteze. Zajímavé je i to, ze techto verejných soutezí se vetsinou páni porotci nezucasnují. Zkuste zavolat do MG, ze by jste chtel pomoci s organizací bienále a chtel být v porote, uvidíte jak dopadnete. Já si spís pockám, az kritické názory (i "plivacu") vygenerují normální stav a az na vasich stránkách bude uverejnena soutez na design nebo porotu bienale, rád se prihlásím. Budte také prosím trochu kritický, to je alfa a omega novinárské práce.
Lukás Veverka / www.parasite.cz
| 29. listopad. 2009, 20.20
A ted k dalsím pomluvám a lzím Michala. Je naprosto bezné a v porádku, ze kdyz jeden rocník vyhraje nekdo v soutezi, je v následujícím roce v její porote. Je to ideální systém jak nominovat lidi do poroty. Nechápu co by na tom melo být spatného. Jestli tohle vidíte jako "neustále tocení stejných lidí" pak asi zijeme na uplne jiné planete.
Co se vystavování a úcasti v porote týká, komise která vybírá lidi je slozena z více lidí a jinak namíchaná nez hodnotící komise. Pokud tu vzniknou zajimave prace, hodne vystaveni nemeli by byt vystaveny? V soutezi o nejkrasnejsi knihu roku jsou tradicne sem tam oceneny prace lidi z poroty. Bohuzel, v porote sedi lide kteri stoji za nejlepsimi pociny. Meli by ocenit jine horsi prace? O cem by pak ta soutez vypovidala? O nejkrasnejsi knize bez nejkrasnejich knih? Nevim. Mam pocit ze jsme nejak vsichni zmagoreni nasi politickou garniturou a statníma zakázkama atd..
Jestli más príklad konkrétního pochbyení, kdy byla vystavena práce nekoho z poroty na ukor kvality atd, sem s ním, ale jinak bych se do obvinování a pomluv radeji nepoustel.
Lukás Veverka / www.parasite.cz
| 29. listopad. 2009, 19.16
Michalovi:
Tady je poslednich 5 bienale co jsem jen behem pul hodky dohledal na netu co se poroty tyka, neni to uplna, vyberova komise a porota me tam splyva, nicmene jestli se tam opakuje pár jmen, tak tech zbylích 90% me nepríjde jako particka stejných lidí. Navíc, organizace bienále ze je porád stejná? Kdyby tady bylo více aktivních lidí co neco pro obor delají tak by meli treba odkud brat mezi sebe novou krev, ale tady jsou akorat zamindrakovani anonymni jedinci kteri dokazou na vsechny jen plivat spínu a sami nehnou prstem. Hlavne ze si zanadávají.
2010
Babák, Petr - Laborator (Ceská republika)
Koichi, Sato (Japonsko)
Martens, Karel (Nizozemsko)
Ramalho Lizá, - R2 design (Portugalsko)
Scher, Paula - PENTAGRAM (USA)
Stanisljevic, Igor (Chorvatsko)
Walters, John (Velká Británie)
Záruba, Alan (Ceská republika)
2008
Barnbrook, Jonathan - Studio 12 (Velká Británie)
Cerne Oven, Petra - The University of Reading (Velká Británie, Slovinsko)
Karlas, Otakar (Ceská republika)
Lednická, Zuzana - Studio Najbrt s.r.o. (Ceská republika)
Nolte, Gertrud (Nemecko)
Tachibana, Fumio (Japonsko)
Tenazas, Lucille (USA)
2006
Abedini, Reza (Írán)
Haloun, Karel (Ceská republika)
Machek, Tomás (Ceská republika)
Miller, J. Abbott - PENTAGRAM (USA)
Saville, Peter (Velká Británie)
Ung Vai Meng, (Cína)
Zask, Catherine (Francie)
2004
Rostislav Vanek, Praha - predseda poroty
Iva Janáková, Praha - místopredsedkyne poroty
Petr Knobloch, Praha
Boris Myslivecek, Brno
Tomás Machek, Praha
Zdenek Primus, Praha
Marta Sylvestrová, Brno
Emil Drliciak, Slovensko
Andreas Pawlik, Rakousko
Predsednictvo organizacního výboru
Jan Rajlich sen. - cestný predseda
Ales Najbrt - predseda
Tomás Machek - místopredseda
Radek Horácek - místopredseda
Marek Pokorný - reditel Moravské galerie a Bienále Brno
Marta Sylvestrová - kurátor bienále
Miroslava Pluhácková - organizacní tajemnice
2002
POROTA
Michel Bouvet (Francie)
Lei-Mei Julia Chiu (Japonsko)
Uwe Loesch (Nemecko)
Peter Pócs (Madarsko)
Michael Rock (USA)
Guy-A. Schockaert (Belgie)
Ralph Schraivogel (Svýcarsko)
Iva Janáková (CR)
Karel Mísek (CR)
Zdenek Ziegler (CR)
Karel Aubrecht (predseda)
Zdenek Primus (místopredseda)
Katalin Bakos (zahranicní clenka, Madarsko)
Tomás Fassati
Václav Houf
Kaliopi Chamonikola
Klára Kvízová
Ales Najbrt
Tomás Machek
Marta Sylvestrová
Jan Rajlich Sen. (cestný clen)
ORGANIZACNÍ VÝBOR
Jan Rajlich Sen. (cestný predseda)
Ales Najbrt (predseda)
Tomás Machek (místopredseda)
Karel Kobosil (místopredseda)
Kaliopi Chamonikola (reditelka Bienále)
Marta Sylvestrová (kurátorka Bienále)
Miroslava Pluhácková (organizacní tajemnice)
Karel Aubrecht
Tomás Fassati
Ludmila Horáková
Iva Janáková,
Pavel Luffer
Jan Maitner
Karel Mísek
Radomír Postl
Zdenek Primus
Jana Putnová
Jan Rajlich
Dagmar Sefcíková
2000
Gert Dumbar (Holandsko)
Clara Istlerová (CR)
Mitsuo Katsui (Japonsko)
Ales Najbrt (CR)
Wang Xu (Cína)
predsedou byl Rick Poynor (Británie)
Michal
| 29. listopad. 2009, 18.05
Tak toto bych urcite nenazýval odvázným designem. Snad jen z malého ceského pohledu. Spíse to vidím jako nudný v cizine pres 10 let naprosto bezný design fungující absolutne na cokoliv co treba s grafickým designem vubec nesouvisí. Toto je klasická globalizovaná grafika. Pro cecha nicneríkající, pro cizince nudná k smrti. Adam Machácek se bezesporu vyzná v typografii, ale to je tak vsechno. Mít prehled o písmenkách byla kdysi samozrejmost pro kazdého sazece a dnes se kolem toho chodí po spickách. Na jednorázové typografické sympozium by to stacilo, na bienale s témer padesátiletou tradicí je to zoufale málo. Tenhle design bezného návstevníka na bienale rozhodne nezláká a profík si rekne a co jako ? Zdá se mi, ze organizace celého bienale se uz minimálne 15 let tocí v kruhu. Unavený kartel stále stejné party pár lidí, kterí se dokola strídají v aktivitách kolem bienale uz proste nemuze nabídnout nic nového. Zamyslel se nekdy nekterý z novináru nad tím, ze je trochu trapné kdyz si pet sest tech samých lidí uz 15 let rozdeluje mezi sebe veskerou organizaci. Jeden rok ve výberové komisi, druhý rok v porote, tretí rok návrh na design a pak zase obrácene. Samozrejme navíc s tím, ze být v porote vubec nevadí tomu sám vystavovat.
Disgrafik
| 27. listopad. 2009, 20.50
To F Kunert: Ono to není zásluhou DP, takovouhle akci proste DP nemuze ignorovat. Kazdopádne je smutným faktem, ze se na DP více objevují komercní reklamní designy, který se stojatými smradlavými vodami ceského grafického designu nikterak nehnou. Skutecný design se deje venku a Adam to ví :-)
F Kunert
| 27. listopad. 2009, 18.11
Konecne poradny design na design portalu! Cist si reakce beznych ctenaru DP bude jiste zajimave. Martine Kaldo, diky!
Disgrafik
| 27. listopad. 2009, 14.29
Skvelý soucasný design. Adam ví co delá a delá to dobre. Viz jeho práce pro Moravskou galerii.
kolektiv@kolektiv.info
| 26. listopad. 2009, 23.08
..tak to jsme fakt nepsali my))). chudak adam
Garcy
| 26. listopad. 2009, 22.52
Je to uzasne... mlada krasna kreativni a nekonvencni grafika, kterou vsak oceni jen malokdo a pouze lidi kteri nejsou valcovani komercnimi pracemi... trochu mi to pripomina napr prace studia Kolektiv... je uzasne, ze se neco takoveho dostalo az takto nahoru, tleskam... krasa
jan
| 26. listopad. 2009, 16.03
Bohousi, hodne rodicu si myslí ze má doma supertalentované díte. Ale víte jak to chodí. Tak uz svoji dceru netrapte velkejma ambicema a bezte s ní radejí na odpolední vycházku do zoo.
Michal
kolektiv@kolektiv.info | 26. listopad. 2009, 13.32
TO BOHOUS
***cast textu obsahovala vulgarni vyrazy a byla smazana redakci***
... a pochybuji ze v peti letech ma za sebou alespon polovinu veci co ma Adam...
PetaN I www.urviho.cz
| 26. listopad. 2009, 12.43
Na první pohled se mi to moc nelíbilo, ale cím déle se na to dívám, tím více se mi to líbí :) Plakát nebude oslovovat sirokou verejnost, ale spouste fajnsmekru se urcite zalíbí :)
Endemit work
| 26. listopad. 2009, 11.40
Je to super! Moderní, odvázané. U plakátu na bienále bych ocekával design co se nebude drzet pri zemi.
Proc být konzervativni?
Tento "organizovaný chaos" naopak na pusobí velice esteticky a promakane :)
Myslenka s vývojem plakátu je taky perfektní.
lh
| 26. listopad. 2009, 10.04
me se to libi velice. Je to sice trochu poplatne dobe, ale urcite lepsi nez pred 2 roky.
Bohus
| 26. listopad. 2009, 09.21
Ono uz to minule bienale teda byla divocina, co se CID tyce. Jak mohlo projit tohle nechapu. Byla na to nejaka verejna soutez nebo neco?
Napad vybornej, to jo, prekryvani vrstev je supr, to jo, ale to provedeni? To je absolutne nelibive a skoro odpudive.
Moje petileta dcera by to imho zvladla podobne zajimave, avsak nelibive.
Pridejte Vás názor