Produktový design

Lucia Kocmanová

V prvním díle představujeme slovenskou grafickou designérku Lucii Kocmanovou, která již osm let působí v Praze. Tam se přestěhovala po dokončení studia na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě a švédském Gothenburgu. Přes pražskou agenturu Cocoon se dostala na stáž v holandském brand a packaging studiu Mountain Design.

Tato rodačka z Považskej Bystrice se orientuje hlavně na packaging a korporátní identitu, od roku 2006 pracuje na volné noze. Její korporátní identita pro Fórum dárců vyhrála první cenu na prestižní mezinárodní soutěži Identity: Best of the Best 2006 .

Lucie vybrala ze svého portfolia tyto tři projekty, ke kterým napsala i vysvětlivky:

ALPA

packaging dvou produktových řad & finetuning logotypu

-

-

-

ZÁMĚR:
Sjednocení, vyčištění a modernizace portfolia původní české značky Alpa známé již od roku 1913. Zachování ducha a tradice značky pro současné zákazníky a zároveň hravost a oživení za účelem přilákání nové mladší skupiny zákazníků.

VÝSTUP:
Redesign labelů řady masážních krémů a klasických francovek v lahvičce. Alpa pokračuje v redesignování dalších řad.

DETAIL:
Symbol hvězdičky, která reprezentuje značku od jejího založení, dostal v celkové identitě brandu větší prostor a smysl. Je využit k barevnému odlišení jednotlivých variant v řadách.

FOU ZOO

vizuální identita restaurace s přesahem do interiéru

-

-

-

ZÁMĚR:
Vytvořit harmonické prostředí unikátní nejen v Bratislavě. Důraz sofistikovaného investora na maximální profesionalitu a originalitu v každém detailu.

VÝSTUP:
Logotyp a vizuální identita a její široké uplatnění v praxi od stationery, menu, take away packagingu, labelu na privátní vodu, světelného vývěsního štítu, výšivky na uniformách kuchařů a sushi mistrů až po pečetidlo na wasabi pastu.

DETAIL:
Jedinečný projekt, který nebyl omezený rozpočtem. Už od začátku existovala úzká spolupráce s architekty z ateliéru SAD a byly uplatněny prvky vizuální identity v interiéru /paravany, logo zalité v terazzu, aplikace na oknech a stěnách/.

SANTOVKA

design brandu Santovka /mineralna voda/ a nového sub-brandu Santovska /pramenita voda/

-

-

-

ZÁMĚR:
Relaunch původní slovenské značky minerální vody existující od roku 1838. Klient požadoval současný design s přihlédnutím k bohaté minulosti značky, kdy host v restauraci objednával: „Dam si santovku“, místo: „Dam si mineralku.“

VÝSTUP:
Design etiket Santovka i Santovska vždy ve třech variantách ve třech velkostech balení 1.5, 0.5 a 0.25 l. A také design 6-packov a brand manuálu.

DETAIL:
Etiketa byla inspirovaná původními etiketami s dominantní dřevěnou filagorou nad pramenem v Santovce. Design na průhledné etiketě se vyvíjel současně s lahví, se kterou koresponduje. Autorem lahve je designér Martin Turzik. /mj. také lahev Rajec/

-3X3

Tato sekce Design portálu má za cíl představit šikovné designery působící v České republice. Jedná se hlavně o mediálně málo známé grafiky, webdesignéry, art directory, ale i fotografy, ilustrátory či produktové designéry.

Formát prezentace je vždy stejný – tři projekty, každý reprezentovaný třemi obrázky a krátkým popisem. Kromě toho bude jeden odstavec věnován i představení dané osoby.

U projektů dáváme zřetel na to, aby to byly projekty realizované za poslední rok, fiktivní práce zveřejňovat nebudeme (jedinou výjimkou je volná tvorba nekomerčního charakteru).

Marušinec Martin

https://www.designportal.cz/tri-krat-tri/lucia-kocmanova.html

18.11.10