Grafický design

Jirka Pařízek & Honza Urbánek

Pár slov o nás…

Honza: Pracujeme a spoluvlastníme kreativní studio Artishock v Brně. Tam fungujeme od roku 2009, ale v pracovní symbióze žijeme ještě o pět let déle, když jsme se potkali v nadnárodní agentuře patřící pod skupinu Ogilvy. Výborná škola, ale bylo potřeba se posunout v designu dál – tam, kde korporát končí, Artishock teprve začíná. :)

Jirka: S Honzou se snažíme udávat studiu nějaký rozumný směr a předávat zkušenosti mladším grafikům. Rozhodně je neohýbáme podle sebe, ale necháváme je, ať předvedou, co umí a jejich práci finálně usměrníme k potřebě klienta. Na spoustě projektů pracujeme hromadně.

Honza: Fungujeme s Jirkou jako šéfdesignerské i grafické duo, například časopis FOTO jsme navrhovali souběžně a na závěr jsme návrhy prolnuli. Navzájem si do toho kecáme – Jirka je jako gejzír, který chrlí grafické nápady, já jsem spíš potrubí, který je usměrňuje a obohacuje o nosné myšlenky. A někdy je to naopak.

Jirka: Zabýváme se především tvorbou identit a brandů, ale máme za sebou i jiné zajímavé projekty, jako výstavy pro Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi nebo tištěné publikace, například už zmiňovaný časopis FOTO nebo knižní “Zlatá edice” pro nakladatelství JOTA aj. Jako grafici se neradi ohlížíme do minulosti, takže raději představíme práce z poslední doby.

Web  •  Facebook  •  Behance


Gravity Snowboards

Designy pro českého výrobce snowboardů Gravity Snowboards navrhujeme už několikátý rok. V počátku šlo o design pár modelů z celkové řady, dnes děláme celou kolekci, která čítá 12 rozdílných návrhů. Pro člověka, který má k tomuto „sportu“ vztah, je to samozřejmě dream job a celoroční zábava… tak dlouho navrhnout desky trvá. Je nutno si uvědomit, že designy jsou navrhovány s jednosezónním předstihem, tudíž je dobré mít přehled, kam snowboarding směřuje nejen graficky, ale i technologicky.


Soňa Bernardová

Naše dlouholetá kamarádka, olympionička a advokátka nás oslovila s tvorbou vizuálního stylu  pro její soukromou advokátní kancelář. Vzhledem k její zálibě v secesi jsme celý brand zahalili do modernizovaných florálních motivů. Pohráli jsme si i s tiskem a použitými materiály. Mít pod kontrolou nejen grafiku, ale i tisky a výrobu, je pro nás ostatně důležité u každé zakázky. Technologie letí kupředu a my je rádi využíváme.


Open Cycling Academy

OCA je v podstatě taková „škola cyklistiky“, která má za cíl zlepšit a zefektivnit výkon jezdce. Zadáním bylo vytvořit logo a brand, který bude odlišovat tým od ostatních a bude lehce rozpoznatelný při závodech. Šli jsme směrem ke vzhledu kontinentálních stájí a hlavně jsme chtěli navrhnout dres tak, aby nebyl posetý logy sponzorů a bylo dost prostoru na grafiku jako takovou.

Zdroj a foto: artishock.cz