Designeři

Jarin Němeček

Pocházím z Chomutova. Už jako malej kluk jsem si zamiloval počítače. Bylo to něco magickýho — první věc, která mě poslouchala na slovo. Veškerý volný čas jsem trávil ve Stanici mladých techniků, a když mi bylo 15 (1995), tak jsme s klukama udělali první komerční hru. Bylo nás šest a každý dělal všechno. Já jsem měl na starosti herní logiku, interface a animace. Postupem času mě ale začal víc zajímat design a grafika než kód. Do toho přišel inernet, a to mě pohltilo. V roce 2000 jsem začal oficiálně pracovat jako web designer, což mi vlastně zůstalo doteď.

Mezitím jsem si prošel malými i velkými agenturami, byl jsem pár let na volné noze, pracoval v zahraničí pro Blizzard a Electronic Arts a zkusil jsem si všechna možná média i technologie. Baví mě si čmárat, fotit, plácat se ve Cinema 4D, s Yupisashi hrát po klubech a hlavně se věnovat svojí rodině – Aničce a Františkovi.

Od roku 2010 pracuji výhradně pro 2FRESH. Spolu s Lukášem Pitterem a Danem Doktorem se staráme o více než 15 designérů a každý rok zažíváme super turbulence.


2FRESH

Rok 2016 byl pro mě rokem změny. Podařilo se stabilizovat a aplikovat naše metody a principy. Už žádné nesmyslné briefy a bezradné brainstormingy. Nejde o to, že bychom neposlouchali naše klienty, ale snažíme se je učit, abychom společně naslouchali jejich zákazníkům a neustále u nich ověřovali svůj záměr. Stačí se správně zeptat a lidi vám vymyslí skvělý koncept a pomůžou vám ho i nadesignovat. Jde to pak skoro samo.

Díky 2FRESH jsem se minulý rok podíval pracovně do světa. Prezentoval jsem ve Vídni, Záhřebu, Belgii, přednášeli jsem v New Yorku a naslouchali nám i v inovačním centru IBM. Díky pravidelnému feedbacku se učím více zvládat své ego a lépe vést tým. Naše vlastní identita se neustále vyvíjí a mění. Momentálně ladíme nový web, firemní prezentace, interní procesy, onboarding nových lidí, merch atd. Jedeme naplno.


IPTV GUI

Díky tomu, že jsme designovali interface O2 TV, k nám přišla zakázka na kompletní redesign digitální televize pro jednoho velkého evropského Telco operátora. Celý produkt jsme stavěli úplně od začátku. Šlo to skvěle. Měli jsme kvalitní výzkum, na jehož základě jsme postavili první prototyp televize. Ten jsme ve 14denních kolech postupně designovali, testovali a na základě testů pak vylepšovali. Naučil jsem se vést kvalitativní testování s reálnými uživateli, pořádně jsem provětral Axure a objevil skvělý nástroj Framer. Náš prototyp se ovládal dálkovým ovladačem a byl jen stěží rozpoznatelný od reálné televize.

V momentě, kdy jsme se měli posunout do vývoje, jsme ale narazili do zdi. Vývojáři dali klientovi několikanásobně vyšší cenu, než se kterou se počítalo, a dotlačili je k použití jejich vlastního řešení, které vyvíjeli paralelně s tím naším. Bylo to jako když vám kamarád přebere holku. Deset měsíců práce, statisíce euro a skvělý koncept se spláchly do záchoda během jednoho telefonátu. Budu o tom přednášet na konferenci TVCon 2017, tak se přijďte podívat.


Garage Karlín

Srdcovka na závěr. Můj švagr Lukáš si spolu se svojí sestrou Terezkou a jejím manželem Michalem (aka DJ Czech) otevřeli malé bistro, které se specializuje na kanadskou fast–food dobrotu Poutine. Během pár měsíců se narodila karlínská Garage. S interiérem pomáhalo studio Muck a já jsme se postaral o vizuální identitu. Na tomhle projektu jsme si vyzkoušel skvělé Webflow, ve které jsem postavil komplet responzivní web. Můžu vřele doporučit.

Takže až budete chtít ochutnat naprosto famózní hranolky s trhaným masem a sýrem anebo budete potřebovat zabít kocovinu, tak alou do Karlína.

Zdroj a foto: Jarin Němeček


adobe_cc
Partnerem seriálu 3×3 je Adobe Creative Cloud

Komentáře